mahzyarfoulad

مهزیار فولاد

mahzyarfoulad

مهزیار فولاد

ورق استیل؛ آشنایی با ویژگی ها و موارد کاربردی آن در صنعت

ورق استیل، یک صفحه گسترده فلزی است که تحت فرآیندهای صنعتی به صورت تخت، مسطح با قطر معین و از آلیاژ استیل (استنلس استیل) ساخته می شود. انواع ورق های استیل برای ساخت سازه های فلزی متنوع در صنایع به کار می روند. ضخامت این ورق های فلزی بسیار کم است و گاهی به صورت کویل نیز تولید می شوند. آن دسته از ورق های استیل که ضخامت آن ها بیشتر از ۶ میلی متر است معمولاً برای تولید صفحه های استیل مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب به بررسی ورق استیل و صفحه های استیل خواهیم پرداخت.

 

ورق استیل، متریال ایده آل برای تولید محصولات آلیاژی ضد زنگ : 

استیل یا همان فولاد ضد زنگ، بهترین آلیاژ برای تولید ورق های استیل است که در نهایت، منجر به تولید محصولات متنوع در صنایع می شود. تقریباً تمام محصولات فلزی از جنس استیل که در بازار مشاهده می کنید مانند اتصالات فولادی، پانل ها، مخازن و ظروف بسته بندی و ذخیره مواد اولیه، ساخت مخازن فرآوری و نگهداری مواد غذایی در کارخانه های تولید مواد غذایی و بهداشتی و سازه های فولادی، همه از انواع ورق استیل ساخته می شوند.

از ورق های استیل برای ساخت برخی از تجهیزات صنایع داروسازی، تولید محصولات غذایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پروژه های ساخت و ساز و معماری، ساخت تانک ها و مخازن سوختی و مواد شیمیایی و … نیز استفاده می گردد. این ورق ها در طرح و ابعاد متنوع تولید شده و دارای ویژگی های ایده آلی هستند. 

ادامه مطلب   ادامه مطلب ...