mahzyarfoulad

مهزیار فولاد

mahzyarfoulad

مهزیار فولاد

ورق روغنی و موارد کاربرد آن

ورق روغنی به نوعی ورق فولادی اطلاق می شود که تحت فرآیند نورد سرد تولید می شود. این ورق فولادی در بازار با عنوان ورق سرد شناخته می شود و از دوام و استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است. مهم ترین موارد کاربردی ورق روغنی، استفاده از آن برای ساخت متریال ساختمانی است. انواع سازه هایی که با استفاده از انواع ورق های روغنی ساخته می شوند تحمل فشار و بار اضافی را دارند.

در فرآیند تولید انواع ورق روغنی سرد، ضخامت ورق ها تحت عملیات نورد سرد تنظیم می شوند. محصولات به صورت رول در می آیند و ضخامت ورق ها توسط رایانه به دقت کنترل می شود. تعیین ضخامت ورق روغنی در حین فرآیند رول شدن نورد سرد، پارامتری است که تحت استانداردهای ورق فولادی سنجیده می شود.

پس از فرآیند نورد سرد، ورق روغنی تحت حرارت بالا قرار می گیرد تا سطح آن به اصطلاح، تمیزکاری شود. حرارت زیاد موجب می شود آلودگی های سطحی ورق ها از بین بروند. همچنین این ورق ها تحت عملیات تمیزکاری با محلول های الکترولیت قرار می گیرند. محصولاتی که در نهایت به دست می آیند، ورق هایی هستند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت جوشکاری و رنگ آمیزی دارند.

پس از پایان فرآیند، محصولات ورق های روغنی از لحاظ ابعاد طول و عرض، ضخامت، کیفیت سطح، خواص مکانیکی و آزمون ها توسط ناظرین و بازرسان کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار می گیرند. اگر به دنبال خرید ورق روغنی با کیفیت بسیار عالی هستید، مجموعه صنعتی و تخصصی مهزیار فولاد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای دریافت قیمت خرید ورق روغنی می توانید با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید. 

ادامه مطلب   ادامه مطلب ...